Columbia Journalism Review julkaisi viime viikolla tutkimusraportin aikakauslehtien nettiversioista. Tutkimuksessa perehdyttiin 665 amerikkalaisen kuluttajalehden verkkojulkaisuun.
Tutkimuksen tavoitteena oli tunnistaa parhaat ja huonoimmat toimitukselliset käytännöt, selkeyttää uuden median journalistiset standardit, ohjata toimituksia ja media-yhtiöitä tulokselliseen bisnesmalliin, ja jälleenohjata varoja demokratiaa vahvistavaan uutistuotantoon
Tutkimuksen voi ladata tai lukea kokonaisuudessaan täällä.
Budjetointi ja verkon tuottavuus
Median vahtikoira
Kuusi kertaa vuodessa ilmestyvä CJR on Columbian Yliopiston journalismin laitoksen vuonna 1961 perustama julkaisu. ”Median vahtikoira ja ystävä” raportoi, analysoi, kritisoi ja kommentoi. Sen ylevä tavoite on luoda ja vaalia korkeita journalistisia standardeja kautta maailman. Lehden voi tilata Suomeen vaivaiseen 28 dollarin vuosihintaan (20 euroa).
Columbia University Graduate School of Journalism on alan arvostetuimpia opinahjoja maailmassa. Se myöntää lukuisia journalismi- ja kirjallisuuspalkintoja muun muassa sen kaikkein tunnetuimman ja arvostetuimman – huhtikuussa jaettavan Pulitzerin.