Aihe: Markkinointi ja mainonta

06
Mar

Tehokasta sissimarkkinointia

Visitsweden.com järjesti viikko sitten kahdeksalle suomalaiselle muotibloggaajalle ostosreissun Tukholmaan. Matkan pääsponsoreiksi oli saatu laivayhtiö ja tukholmalainen hotelli.

Markkinointitempauksen tuloksia on koko kuluneen viikon voinut ihailla muun muassa täällä, täällä, täällä ja täällä sekä tietenkin vielä täällä, täällä, täällä ja täällä.

Metrikaupalla mainostekstiä, satoja valokuvia, linkkejä Tukholman butiikkeihin, tuotemerkkejä.. ja mikä parasta – kymmeniä tuhansia asiasta kiinnostuneita lukijoita. Näin se toimii.

Lisätty 7.11.2008
Tämän päivän Iltalehdessä näyttää olevan aukeaman juttu aiheesta.
Näin tämä ilosanoma laajenee netistä valtakunnalliseen printtimediaan.

 

Kommentit (0)
25
Elo

Saarioisten lehti Eliakseen

Julkaisuosakeyhtiö Elias ryhtyy toimittamaan Saarioisten asiakaslehteä. Ensimmäinen Eliaksen tekemä lehti ilmestyy vuodenvaihteessa. Saarioisten lehti on suunnattu vähittäiskaupan ammattilaisille, ja se ilmestyy kolme kertaa vuodessa. Syksyn aikana lehden konsepti uudistetaan.

– Haluamme tarjota lukijalle entistä enemmän ammatillista hyötyä. Tavoitteenamme on helppolukuinen lehti, josta lukija löytää tärkeää tietoa markkinoista ja ajankohtaisia keinoja tuoteryhmien myynnin kehittämiseen, sanoo lehden päätoimittaja, markkinointijohtaja Jouni Mattila Saarioisilta.

Saarioinen on kotimainen, yksityisessä omistuksessa oleva elintarvikekonserni, joka kuuluu Suomen johtaviin ruokataloihin. Saarioisten liikevaihto on 327 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä noin 2 300. Konserniin kuuluu emoyhtiö Saarioinen Oy:n lisäksi Ruoka-Saarioinen, Liha-Saarioinen, Saarioisten Lihanjalostus, Saarioisten Säilyke ja Saarioisten Keskuslähettämö Suomessa sekä ruokatehdas Meleco Virossa ja myyntiyhtiö Finnsaar Ruotsissa.

Lisätietoja:
  • Jouni Mattila, Saarioinen, (03) 244 7111
    Olli-Pekka Tiainen, Elias, 040 507 4754
    Outi Järvelä, Elias, 040 577 1844

 

Kommentit (0)
16
Huh

Viestinnän Ä&Ö

Nimipäivävisamme ylitti uutiskynnyksen pienen teknisen ongelman takia. Emme tehneet sitä tahallamme, kuten parikin tuttua toimittajaa epäili. Murphyn laki vei uutiskirjeemme M&M:n toimitukseen ilman ääkkösiä.

Todennäköisesti muutama muukin postituslistallamme ollut sai keskiviikkona (9.4.) makeat naurut suomen kielen pivn toivotuksestamme. Itse saimme lukea kömmähdyksestämme vasta perjantain Mömmöstä.

Nyt ottaa phn!

”Journalismin ja markkinoinnin palveluyritys” Elias osoitti keskiviikkona, että viestintä on vaikea laji. Julkaisuosakeyhtiö toivotti sidosryhmilleen ”Hyv Eliaksen ja suomen kielen piv!”

Ääkkösiä uhmaten Elias kertoi myös saaneensa nimensä kaimaltaan Lnnrotilta, tuolta tunnetulta suomalaiselta lkrilta. (M&M 13/08).

Hyv pivn jatkoa vaan kaikille! Leike on kehystetty toimistomme seinälle.

 

Kommentit (1)
20
Jou

Toimituskin kehui ilmoitusta

”Lisää tällaista”, totesivat lukijat Nykypäivä-lehdessä julkaistusta terveyspoliittisesta advertoriaalista. Terva-hankkeelle eli Päijät-Hämeen terveysvalmennukselle omistettu keskiaukeama huomattiin 7. joulukuuta ilmestyneessä lehdessä hyvin. Se sai kiitosta myös toimitukselta.

”Lukijoilta tuli soittoja, joissa toivoivat näitä lisää. Kymmenen vuoden kokemuksella voin sanoa, että advertoriaali on erittäin hienosti toteutettu. Otsikko herättää mielenkiinnon, sisältö on informatiivinen, kuvat ovat hienoja ja taitto tyylikäs”, suitsuttaa Nykypäivän myyntipäällikkö Riitta Sohlberg.

Terveysvalmennus on yleisesti kiinnostava aihe, ja se myös esiteltiin Nykypäivässä hyvin journalistisesti. Ideana on auttaa pitkäaikaissairaita pärjäämään kotonaan henkilökohtaisen puhelinvalmentajan avulla.

Pfizerin vetämässä hankkeessa on mukana kaksituhatta sydänpotilasta tai tyypin 2 diabeetikkoa ja pääkumppaneina Päijät-Hämeen sosiaali- ja terveys-yhtymä, Sitra ja Tekes. Advertoriaalin suunnitteli ja toteutti Julkaisuosakeyhtiö Elias.

 

Kommentit (0)